Všeobecné obchodné podmienky pre eshopy
Prečo je dobré mať ich v súlade s aktuálnymi zákonmi?
Existujú hneď dva dôvody, prečo je dobré mať všeobecné obchodné podmienky v súlade s aktuálnymi zákonmi:
Aby ste sa vyhli rôznym zbytočným sankciám a pokutám. V závislosti od toho, aké porušenie zákona u vás štátne orgány zistia, môžete dostať pokutu 50,00 EUR, 300,00 EUR alebo dokonca aj 200 000,00 EUR. Ak svoje doterajšie všeobecné obchodné podmienky nemáte v súlade so zákonom, úrady u vás nájdu zväčša hneď niekoľko porušení, vďaka čomu sa môže celková pokuta len v rámci jednej úradnej kontroly rýchlo navýšiť na niekoľko stoviek až tisícov eur.
Druhým dôvodom je snaha vyhnúť sa nepríjemnostiam so zákazníkmi. Zákony sú postavené tak, že ak ich nedodržiavate, dávajú vašim zákazníkom silné (a často až neracionálne) práva. Aby ste vedeli, o čom hovoríme, uvedieme vám tri príklady:
Ak nemáte svoje všeobecné obchodné podmienky v súlade so zákonom, váš zákazník má o 12 mesiacov dlhšiu lehotu na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru. Celkovo má teda 12 mesiacov a 14 dní na to, aby vám bez uvedenia dôvodu vrátil tovar. Čo je ešte horšie, je úplne jedno, v akom stave vám tovar vráti. Aj tak mu musíte vrátiť všetky peňažné prostriedky, ktoré ste od neho prijali (teda nielen cenu tovaru, ale aj poštovné a náklady na dopravu). A kto bude hradiť náklady spojené s vrátením tovaru? Opäť len vy ako predávajúci.
Elektronický obsah (napr. ebook, softvér) je typický tým, že sa dá ľahko kopírovať. Ak s ním obchodujete, určite sa snažíte neposkytnúť ho zákazníkovi celý dovtedy, kým zaň nezaplatí. Niečo také, ako odstúpenie od zmluvy a vrátenie elektronického obsahu zo strany zákazníka, aby ten mohol od vás pýtať vrátenie peňazí, v zásade nemá zmysel. Zákon na to myslí a pri kúpe elektronického obsahu zbavuje zákazníka práva na odstúpenie. Avšak len v prípade, ak máte všeobecné obchodné podmienky v súlade s ním. Ak nie, riskujete, že budete musieť svojim zákazníkom vracať peniaze a oni si ponechajú váš elektronický obsah.
Ako predísť týmto nepríjemnostiam?
Pomenovanie riešenia je veľmi jednoduché a stručné. Musíte si zosúladiť vaše všeobecné obchodné podmienky s aktuálne platnými zákonmi.
Realizácia tohto riešenia je už ale náročnejšia. Vaše všeobecné obchodné podmienky musia odzrkadľovať tú oblasť legislatívy, ktorá upravuje práve to vaše podnikanie. Aká je táto oblasť? Zväčša veľmi rôznorodá. A to nie je všetko. Okrem tejto špecifickej legislatívnej oblasti týkajúcej sa vášho podnikania musíte dbať aj na rôzne ďalšie všeobecne platiace zákony.
Nemajte ale obavy. Sme tu preto, aby sme všetku túto náročnú prácu urobili za vás a vytvorili vám vhodné všeobecné obchodné podmienky.
Prečo si vybrať práve naše služby?
A ešte jeden dôvod, prečo si vybrať naše služby...
Ako budeme postupovať?
Je súčasťou našej služby aj GDPR?
Jej základnou súčasťou nie je. Naša kancelária však robila GDPR už mnohým spoločnostiam, preto nie je pre nás problém pripraviť vám aj takéto podklady.
Stačí, ak vo vašej nezáväznej objednávke označíte, že máte záujem aj o GDPR podklady a my vám zašleme osobitnú cenovú ponuku na všeobecné obchodné podmienky a osobitnú cenovú ponuku na GDPR. Vy sa potom rozhodnete, či prijmete obidve ponuky alebo len niektorú z nich.
Ak vás naše riešenie zaujalo, vyplnením formuláru nižšie nám môžete zaslať svoju nezáväznú objednávku. Nemáte čo stratiť.
Stále váhate? Prečítajte si skúsenosti a názory niektorých našich klientov na naše služby: